Admin / Accounts Assistant Dar ul Madinah International Islamic School System (Dawat e Islami) logo Dar ul Madinah International Islamic School System (Dawat e Islami)

 Admin / Accounts Assistant Dar ul Madinah International Islamic School System (Dawat e Islami) logo Dar ul Madinah International Islamic School System (Dawat e Islami)


Job details

Salary
Rs 20,000 - Rs 30,000 a month
Job Type
Full-time

Full Job Description

Company Introduction:

  • DAR-UL-MADINAH International Islamic School System has set an objective of improving conventional academic studies in conformity with SHARI’AH.
  • One of Pakistan's fastest Islamic schooling systems has its branches in the UK, South Africa, India, and even now elongated to the USA.
  • This education system is to help students learn and thrive to the best of their abilities within the boundaries of Islam. It also aims to develop an environment where Islamic values shall be honored in all management, curriculum, and teaching practices.

مکمل ملازمت کی تفصیل

کمپنی کا تعارف:


دار المدینہ انٹرنیشنل اسلامک سکول سسٹم نے روایتی تعلیمی علوم کو شریعت کے مطابق بہتر بنانے کا مقصد مقرر کیا ہے۔
پاکستان کے تیز ترین اسلامی تعلیمی نظاموں میں سے ایک اس کی شاخیں برطانیہ، جنوبی افریقہ، بھارت، اور یہاں تک کہ اب امریکہ تک پھیلی ہوئی ہیں۔

یہ نظام تعلیم طلباء کو اسلام کی حدود کے اندر اپنی بہترین صلاحیتوں کو سیکھنے اور پھلنے پھولنے میں مدد فراہم کرنا ہے۔ اس کا مقصد ایک ایسا ماحول تیار کرنا بھی ہے جہاں تمام انتظامی، نصاب اور تدریسی طریقوں میں اسلامی اقدار کا احترام کیا جائے۔




Objective:
  • We are looking for an Admin cum Accounts Assistant. Reporting to the Head of Campus/Coordinator, the purpose of the role will be to help drive Campus Operations by analyzing metrics and designing.
  • They communicate these results to managers and often provide suggestions based on their findings for betterment.


مقصد:

ہم ایڈمن کم اکاؤنٹس اسسٹنٹ کی تلاش میں ہیں۔ ہیڈ آف کیمپس/کوآرڈینیٹر کو رپورٹ کرنا، اس کردار کا مقصد میٹرکس اور ڈیزائننگ کا تجزیہ کرکے کیمپس آپریشنز کو چلانے میں مدد کرنا ہوگا۔

وہ ان نتائج کو مینیجرز تک پہنچاتے ہیں اور اکثر بہتری کے لیے اپنے نتائج کی بنیاد پر تجاویز فراہم کرتے ہیں۔

Responsibilities include, but are not limited to:

  • The incumbent will be responsible to maintain the AR/AP, Petty cash, Parent’s meeting, Fee’ collection, and other tasks assigned by the Reporting Manager.
  • Monitoring of payments disbursement to suppliers as per Aging reports.
  • Ensure the accurate posting of AR/AP, GL, and Bank & Credit Card transactions. Ensure an accurate and timely, monthly, quarterly, and year-end closing. Preparation of monthly accounts.
  • Preparation of vendors aging and follow-up with the Vendors for timely collections.
  • Preparation of reconciliation fortnightly and monthly includes Bank, AR, AP, and Inventory. Performing Pre-Audit of Payments and ensuring Withholding Tax deduction as per law.
  • Monthly deposit of Withholding (WHT) in Government treasury. Monthly, Quarterly & Annual analysis of Outlets inventory. Maintain Cash flow reporting to Management.
  • Supervision Cash & Credit Card reconciliations. Daily reporting of Cash & Cheque payments.
  • Set up merchant acquiring facilities on existing & new outlets with different banks. Supervision of Head office & Outlets salary.
  • Capitalization of all outlets Fixed Assets in software. Disposal & Deletion of fixed assets in software.
  • Depreciation recording of all assets on monthly basis. Contribute to establishing risk-based audit programs and scope of review in conjunction with Senior Manager.
  • Conduct internal audits to assess the adequacy, effectiveness, and efficiency of the established internal controls and procedures. Identify key areas of risk within the organization and propose appropriate controls to mitigate the risks. Report audit findings and significant issues to Management.
  • Prepare audit reports in line with the approved audit plan. Monitor the timely implementation of the management actions recommended in the audit reports. Monitor the trends and developments in the internal audit area. Making Profit & Loss A/C of Retail Outlets.
  • Designing and evaluating the soundness, adequacy, application of procedures, and internal controls of the organization. Verification and update of daily Collection and Expenses.


ذمہ داریاں شامل ہیں، لیکن ان تک محدود نہیں ہیں:
AR/AP، پیٹی کیش، والدین کی میٹنگ، فیس کی وصولی، اور رپورٹنگ مینیجر کی طرف سے تفویض کردہ دیگر کاموں کو برقرار رکھنے کا ذمہ دار ذمہ دار ہوگا۔
عمر رسیدہ رپورٹس کے مطابق سپلائرز کو ادائیگیوں کی تقسیم کی نگرانی۔
AR/AP، GL، اور بینک اور کریڈٹ کارڈ کے لین دین کی درست پوسٹنگ کو یقینی بنائیں۔ ایک درست اور بروقت، ماہانہ، سہ ماہی، اور سال کے آخر میں بند ہونے کو یقینی بنائیں۔ ماہانہ حسابات کی تیاری۔
عمر رسیدہ دکانداروں کی تیاری اور بروقت جمع کرنے کے لیے دکانداروں کے ساتھ فالو اپ۔
پندرہ اور ماہانہ مفاہمت کی تیاری میں بینک، اے آر، اے پی، اور انوینٹری شامل ہیں۔ ادائیگیوں کا پری آڈٹ کرنا اور قانون کے مطابق ود ہولڈنگ ٹیکس کٹوتی کو یقینی بنانا۔
سرکاری خزانے میں ودہولڈنگ (WHT) کی ماہانہ جمع۔ آؤٹ لیٹس کی انوینٹری کا ماہانہ، سہ ماہی اور سالانہ تجزیہ۔ مینجمنٹ کو کیش فلو کی رپورٹنگ کو برقرار رکھیں۔
نگرانی کیش اور کریڈٹ کارڈ کی مفاہمت۔ کیش اور چیک ادائیگیوں کی روزانہ رپورٹنگ۔
مختلف بینکوں کے ساتھ موجودہ اور نئے آؤٹ لیٹس پر مرچنٹ کے حصول کی سہولیات قائم کریں۔ ہیڈ آفس اور آؤٹ لیٹس کی تنخواہ کی نگرانی۔
سافٹ ویئر میں تمام آؤٹ لیٹس فکسڈ اثاثوں کا کیپیٹلائزیشن۔ سافٹ ویئر میں فکسڈ اثاثوں کو ضائع کرنا اور حذف کرنا۔
ماہانہ بنیادوں پر تمام اثاثوں کی فرسودگی کی ریکارڈنگ۔ سینئر مینیجر کے ساتھ مل کر رسک پر مبنی آڈٹ پروگرام اور جائزہ کے دائرہ کار کے قیام میں تعاون کریں۔
قائم کردہ داخلی کنٹرولز اور طریقہ کار کی مناسبیت، تاثیر، اور کارکردگی کا جائزہ لینے کے لیے اندرونی آڈٹ کروائیں۔ تنظیم کے اندر خطرے کے کلیدی شعبوں کی نشاندہی کریں اور خطرات کو کم کرنے کے لیے مناسب کنٹرول تجویز کریں۔ انتظامیہ کو آڈٹ کے نتائج اور اہم مسائل کی اطلاع دیں۔
منظور شدہ آڈٹ پلان کے مطابق آڈٹ رپورٹس تیار کریں۔ آڈٹ رپورٹس میں تجویز کردہ انتظامی اقدامات کے بروقت نفاذ کی نگرانی کریں۔ اندرونی آڈٹ کے علاقے میں رجحانات اور پیشرفت کی نگرانی کریں۔ ریٹیل آؤٹ لیٹس کا منافع اور نقصان کا A/C۔
تنظیم کی درستگی، مناسبیت، طریقہ کار کا اطلاق، اور اندرونی کنٹرول کو ڈیزائن اور جانچنا۔ روزانہ جمع کرنے اور اخراجات کی تصدیق اور اپ ڈیٹ۔

Skills & Requirements:

  • Candidates should be a Graduate Degree, preferably Masters
  • Minimum 3 to 5 Years' post qualification Experience in the Admin& Accounts department. Proficiency in MS office especially in MS Excel & ERP with the ability to work on bulk data.
  • Working knowledge and ability to track accurately and create reports as and when required. Ideally an analytical mind with strong math skills. Outstanding communication and interpersonal abilities.
  • Candidates who are available to join immediately / on short notice will be preferred.
  • Working Days & Timing would be Monday to Saturday (First Shift).



ہنر اور تقاضے:
امیدواروں کو گریجویٹ ڈگری ہونا چاہیے، ترجیحاً ماسٹرز
ایڈمن اینڈ اکاؤنٹس ڈیپارٹمنٹ میں کم از کم 3 سے 5 سال کا پوسٹ قابلیت کا تجربہ۔ ایم ایس آفس میں مہارت خاص طور پر ایم ایس ایکسل اور ای آر پی میں بلک ڈیٹا پر کام کرنے کی صلاحیت کے ساتھ۔
کام کا علم اور درست طریقے سے ٹریک کرنے اور ضرورت پڑنے پر رپورٹس بنانے کی صلاحیت۔ مثالی طور پر مضبوط ریاضی کی مہارت کے ساتھ ایک تجزیاتی ذہن۔ بقایا مواصلات اور باہمی قابلیت۔
ایسے امیدواروں کو ترجیح دی جائے گی جو فوری طور پر / مختصر نوٹس پر شامل ہونے کے لیے دستیاب ہوں گے۔
کام کے دن اور وقت پیر تا ہفتہ (پہلی شفٹ) ہوگا۔


Perks & Benefits:

  • Market Competitive Salary (Based upon experience)
  • Annually Appraisal & Bonus company policy
  • Medical facility as per company policy
  • Leaves Plus Leave enmeshment as per company policy
  • Healthy Work Environment
  • Learning & Career growth Platform

Job Type: Full-time

مراعات اور فوائد:


مارکیٹ مسابقتی تنخواہ (تجربہ کی بنیاد پر)

سالانہ تشخیص اور بونس کمپنی کی پالیسی

کمپنی کی پالیسی کے مطابق طبی سہولت

Leaves Plus Leave enmeshment کمپنی کی پالیسی کے مطابق

صحت مند کام کا ماحول

سیکھنے اور کیریئر کی ترقی کا پلیٹ فارم

ملازمت کی قسم: کل وقتی


Salary: Rs20,000.00 - Rs30,000.00 per month

Post a Comment

Previous Post Next Post